شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ |۲۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 6, 2024
تجمع اعتراض آمیز طلاب و روحانیون در حمایت از شیعیان نیجریه

حوزه/ هم اکنون صحن های مدرسه مبارکه فیضه و دارالشفاء، شاهد حضور گسترده علما، فضلا و طلاب ایرانی و غیر ایرانی و دانش آموختگان حوزه از اقصی نقاط عالم در اعتراض به جنایات ارتش نیجریه و کشتار شیعیان این کشور است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» در این تجمع، نمایندگان بیوت  مراجع تقلید، اعضای جامعه مدرسین،اعضای خبرگان رهبری، آیات حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه، سید احمد خاتمی عضو شورای عالی حوزه های علمیه، مدیران و معاونین مرکز مدیریت حوزه های علمیه ، اساتید سطح عالی و خارج حوزه، دفتر تبلیغات اسلامی، جامعه المصطفی، حوزه علمیه خواهران، مبلغان و پژوهشگران حضور دارند.

براساس این گزارش صحن های مدرسه مبارکه فیضیه مملوء از جمعیتی است که با سردادن شعارهایی همچون: «الله اکبر»، «لااله الا الله»، «محمد رسول الله»، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر آل سعود»،  «هیهات من الذله» و «مرگ بر منافق» این فاجعه انسانی را محکوم کرده ، خشم و انزجار خود را از اعمال ددمنشانه ارتش نیجریه و چراغ سبز  آمریکا و آل سعود از کشتار شیعیان نیجریه اعلام داشتند.

این گزارش می افزاید: در این مراسم شعیب محمد رئیس اتحادیه طلاب نیجریه، گزارشی از آنچه امروز توسط ارتش نیجریه بر سر مردم این کشور آورده است گفت: تحقیقات نشان می دهد،  ارتش نیجریه دست نشانده اسرائیل و آل سعود است که با چراغ سبز آمریکا دست به کشتار مردم مظلوم نیجریه زده است.

وی افزود: هنوز از سرنوشت شیخ زاکزکی رهبر شیعیان نیجریه اطلاعی در دست نداریم با توجه به اینکه سه فرزند از این عالم به شهادت رسیدند حتی خانواده رهبر شیعیان نیجریه نتوانسته  با وی ملاقاتی داشته باشند.

وی اظهار داشت: بنده به عنوان یکی از شاگردان شیخ زکزاکی و رئیس اتحادیه طلاب نیجریه در قم در این جمع حضور داشته و توضیحاتی پیرامون این اتفاق ارائه خواهم داد.

حجت الاسلام شعیب ابراز داشت: از اهداف حرکت اسلامی در کشور نیجریه، ایجاد تحولات فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و ... در این کشور می باشد.

رئیس اتحادیه طلاب نیجریه در قم خاطرنشان ساخت: دشمنان از این موضوع ترس و هراس دارند که مردم مطابق با دستورات اسلام عمل کرده و از تعلیمات اهل بیت(ع) استفاده نمایند؛ به همین دلیل این جنایات را رقم زدند.

شاگرد شیخ زکزاکی با اشاره به ارتباط تنگاتنگ مسلمانان با مسیحیان در کشور نیجریه، تصریح کرد: برنامه هفته وحدت همه ساله در حسینیه بقیه الله(عج) نیجریه برگزار شده و تمام مسلمانان شرکت می کنند.

حجت الاسلام شعیب محمد بیان داشت: دولت نیجریه ترس از آن دارد که تمام مسلمانان نیجریه با یکدیگر متحد شوند؛ به همین دلیل این اتفاقات را رقم زده اند.

وی اظهار داشت: دولت ترس از آن دارد که مسیحیان نیز با با حرکت اسلامی مسلمانان هماهنگی داشته و با آنان همراه شوند.

رئیس اتحادیه طلاب نیجریه در قم ابراز داشت: نگاه تمام کشورهای غربی به این است که در مکان هایی که اسلام نفوذ کرده، ورود داشته و آن را بر هم زنند.

شاگرد شیخ علامه زکزاکی خاطرنشان ساخت: امروز دشمنان ترس از افزایش تشیع در کشور نیجریه داشته و به دنبال تخریب آن هستند.

حجت الاسلام شعیب محمد تصریح کرد: در حمله ارتش به شیعیان نیجریه، بیش از یک هزار نفر کشته شده؛ منزل شیخ زکزاکی آتش زده شد؛ حسینیه بقیه الله تخریب و 3 فرزند دیگر شیخ نیز به شهادت رسیده اند.

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha